Ускоро обавезна регистрација бицикла

БЕОГРАД – Након одлуке да се уместо трајне уведе годишња регистрација за скутере, тракторе, мотокултиваторе и косилице за траву, ускоро нас очекује и обавезна годишња регистрација за бицикле, док ће за трицикле, тротинете, скејтбордове и ролере ипак бити уведена само трајна регистрација.

Ланац којим се везује бицикл мораће да поседује атест (фото: pixabay.com)

Најновијом изменом Закона о безбедности саобраћаја, која ће почети да се примењује од 12. јуна, највише ће бити погођени власници двоточкаша на педале. Обзиром да се не ради о возилима на моторни погон, у образложењу Агенције за безбедност саобраћаја истиче се да је ова одлука донета јер „бицикли због све више брзина представљају све већу опасност у саобраћају, а и републички буџет биће пунији“.

Бициклисти ће морати најмање једанпут годишње да обаве технички преглед који подразумева контролу техничке исправности бицикла. Биће провераване кочнице – предња и задња, јачина звонцета, стабилност и облик сица, као и да ли су све жбице на точковима на броју и затегнуте. Контролисаће се дубина шаре на гумама, исправност ланца и зупчаника, који не сме бити изједен, док педала, кад се удари врховима прстију, мора имати најмање 50 обртаја у секунди око осовине. Такође, провераваће се да ли бицикл поседује исправно динамо за ноћно осветљење, предњи фар са дугим, кратким и светлима за маглу, „мачје очи“ – по једно на оба точка, те „Галеникину“ прву помоћ, која мора стајати закачена за рам бицикла. Ланац којим се везује бицикл мора поседовати атест.

Комунална полиција ће хапсити Београђане који не могу да докажу како су од куће доспели у други део града

Пре техничког прегледа бицикл ће морати да буде опран, а уколико огреботине на раму и блатобранима износе више од 15 одсто површине, бицикл ће бити враћен са техничког прегледа ради поправке и фарбања.

Технички преглед ће бити сниман камером, тако да се избегну злоупотребе. Бицикли старији од 10 година мораће да обављају технички преглед двапут годишње, а старији од 20 година трипут годишње.

Приликом плаћања обавезног осигурања бицикла водиће се рачуна о броју брзина које бицикл поседује, па ће они са више брзина плаћати већу цену. Бицикли са више од 10 брзина плаћаће цену осигурања за луксузне бицикле.

Аутор: Давид Штрбац

Прочитајте још:

Комунални полицајци траже право да носе фантомке јер их грађани снимају

ПОКЛОН ЗА 8. МАРТ: Дамама ниже казне за саобраћајне прекршаје

Поделите

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *